PDF Add-in (Office-lint) voor Word en Excel - Fabreasy - Digitaal Briefpapier

PDF Add-in (Office-lint) voor Word en Excel

Fabreasy PDF-add-in voor Office

Het aanmaken van PDF bestanden vanuit Microsoft Office is nog nooit zo eenvoudig geweest. Met één klik maak je een PDF-bestand aan inclusief digitaal briefpapier, PDF-beveiliging, handtekening en certificaat. De gewenste instellingen voor je PDF doe je eenmalig in het Fabreasy configuratiemenu.

PDF-Officelint voor Excel

De PDF Add-in voor Excel wordt door verschillende bedrijven gebruikt om bijvoorbeeld facturen direct vanuit Excel te sturen naar klanten. Een ander voorbeeld is het gebruik van Excel waarin automatisch rapportages worden gegeneerd. Het rapport in Excel zet je met één klik om naar PDF inclusief digitaal briefpapier.

 

PDF-Officelint voor Word

De PDF Add-in voor Excel maakt net als de Excel variant met één klik PDF-bestanden aan.

 

Zowel Word als Excel kun je aansturen met directe output naar:

  • Map -> Er volgt een venster om het PDF-bestand op de gewenst plek te bewaren (eventueel een vaste plek middels een archiefmap).
  • Email -> Het aangemaakte PDF-bestand wordt als email-attachment toegevoegd aan een nieuw email.
  • Printer -> Het aangemaakte PDF-bestand wordt direct afgedrukt naar de geselecteerde printer in Setup
  • Toverstaf -> In setup kun je ingeven welke output opties je aanstuurt. Zo kun je het bijvoorbeeld het bestand direct laten afdrukken op de gewenste printer en verzenden per email.

Voor het officelint geldt dat je digitale briefpapier wordt toegevoegd zodra dit is ingesteld middels:

Zodra het icoon met de ‘+’ verschijnt is briefpapier toevoegen ingeschakeld.

Office Ribbon voor Word en Excel (Office 2007+)

De Fabreasy Office Ribbon (add-in) is geschikt voor Office versies vanaf Office 2007 en hoger. Op dit moment is de Ribbon ook getest met Office 365 op basis van een lokale installatie (Word en Excel 2016).

 

Briefpapierset-aansturing

Vanuit het Officelint kun je direct PDF bestanden aanmaken met verschillende briefpapiersets. Zo kun je voor verschillende bedrijfsactiviteiten verschillende sets samenstellen. Iedere activiteit zijn eigen briefpapier die je eenvoudig kunt selecteren. Complete uitleg kun je hier vinden.

 

 

Office Ribbon voor Word en Excel

9.7

PDF add-in voor Word en Excel

10.0/10

Uitgebreide mogelijkheden voor verschillend briefpapier

10.0/10

Handige outputmogelijkheden

9.0/10

Voordelen

  • Toverstaf handige toevoeging
  • Snelle PDF printer
  • Compacte PDF bestanden

Aandachtspunten

  • Alleen voor Windows
  • Uitgebreide kwaliteitsinstellingen PDF printer ontbreken